torsdag 30 september 2010

O arbetet fortsätter....


Soffa nr 2 efter "lite" skrapning och slipning...


Rasmus gosar med "lillsnôrt"...


Ljung i solsken...

Sällskap efter vägen...

Rasmus vaknade när Stefan åkte till jobbet idag(kl7)...en timme tidigare än väckarklockan.*suck* Jag hoppades på att han kunde somna om, men se det ville han inte.
Så... trött som jag var...rumlade jag upp o satte på Bolibompa o gosade in honom i en filt i soffan...sen tassade jag in i sovrummet(som ligger vägg i vägg)och kröp ner under täcket o slumrade till en liten stund till.
Så strax före 8 skuttade(nästan) jag upp ur sängen och fixade frukost o kläder till "lilldrutten" och klockan 9 åkte vi till dagis.

När jag kom hem var det på med promenadskorna o stavarna och ut på en underbar promenad bland kossor och skog.
En timme senare var jag tillbaka...och då, med sällskap av vår ena katt "Tösa" som jag stötte på efter vägen.

Väl hemma var det på med målarkläderna och ut i garaget för och slipa och skrapa.
Men jag hann tyvärr inte färdigt med soffa nr2 idag heller,för det var så många färglager på den så jag fick köra med värmepistolen och skrapa.

I morron är Rasmus ledig från dagis, eftersom han gör 15 timmars veckor nu när jag är arbetslös. Så då får det bli en paus i slipandet.

Ja usch...imorron blir det till o gå upp tidigt för jag ska ner till stan och röntga min fot.O då får Rasmus vara hos sin mormor o morfar under tiden.
Jag hoppas röntgen kan ge mig ett svar på vad det är för fel,det börjar bli slitsamt och gå med denna värk nu.Jag har gått i ett år snart!*suck*
Men jag tror själv att det är en nerv som hamnat i kläm...för det är en brännande smärta som kommer och går.
Men vi får väl se vad plåtarna visar!

Nej nu är det dax för en dusch och sen sängen.
Så gonatt på er

Kram Maria

Ps...kan tillägga det att Rasmus hittade kameraladdaren idag...så nu ska det bli bättre kvalite på bilderna. Ds

4 kommentarer:

  1. Så duktig du är som är ute och promenerar. Jag önskar jag vore bättre. Funderar på att börja Friskis men hittar alltid ursäkter:/
    Hoppas det går bra med foten imorgon!
    Kul att du vill vara med i utmaningen, glöm inte bildbevis här på bloggen nu när du hittat kamerasladden:)
    Kram och godnatt.

    SvaraRadera
  2. Ang. min Ester Eleonora sjal så vill jag bara upplysa dej om att du nu kan tävla om en valfri hos www.houseofphilia.blogspot.com och även hos www.gizmolinas.se
    Ester Eleonora har hur många fina som helst och de känns som ett riktigt handarbete:) Kan ju vara värt att tävla, det har jag själv gjort för skulle helt klart kunna tänka mig en till, hihi.

    SvaraRadera
  3. Hej, vad kul att du hittade in till mig... så jag kunde hitta till dig. trivs på din sida så hit kommer jag tillbaka..
    kram j

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Therese, självklart skyndade jag mig in o tävlade! Hoppas!!!

    SvaraRadera