tisdag 28 september 2010

Att komma igång...


Mitt senaste objekt...


En fin gammal milsten från en svunnen tid...år 1767


Fina blommor i dikeskanten...

En promenadsvy...

Idag började jag lite smått med o försöka få in lite rutiner i mitt arbetslösa liv.Nya friska tag!

Väckte Rasmus vid 8 tiden, fixa fram kläder och frukost,körde honom till dagis vid 9.
När jag kom hem satte jag mig o läste ST, klädde sen på mig och tog en promenad med stavarna i det fina men blåsiga höstvädret. Brrr...det gäller o klä på sig rejält nu!

När jag kom tillbaka hem ca 45min senare så satte jag mig med alla trista papper som ska fyllas i till a-kassan.Inte lätt o få till alla papper rätt.*Suck*

Hann endast börja slipa på en av kökssofforna idag...papperena tog för lång tid. Skulle ju hämta Rasmsu på dagis klockan 14 igen...så jag får köra på imorron igen.

Tog lite höstbilder när jag var ute på min promenad idag...men tyvärr bara med min mobiltelefon. så det blev inte bästa kvalitén...jag hittar inte laddaren till kameran.

Blir kanske till o införskaffa sig en ny kamera...men man måste ju tyvärr hålla hårt i pengarna nu då man inte vet hur länge det dröjer innan a-kassans utbetalning blir.

Så bäst o måla på, så kanske man får in lite pengar förhoppningsvis.

Nya friska tag imorron...promenad o sen slipning av soffor!

Hörs snart igen

Kram

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Ville passa på att göra lite reklam för mig (syns man inte finns man inte ju) och berätta att jag har utlyst en tävling på min blogg. En utlottning av annorlunda, färgglada, fina, kul och användbara kort för alla tillfällen. Ta gärna en titt och se ifall du vill vara med!
    Hälsningar
    /Lina

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Visst har vi underbart väder här just nu, man får passa på att njuta. Hoppas att din arbetslöshet inte blir alltför lång, man är ju så beroende av en inkomst. Men nu har du ju lite tid att pyssla;) och visst är det viktigt som du skriver att man har lite rutiner även fast man är arbetslös. Ha en bra dag. Kramar Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Härlig soffa och fina bilder.:-) Kram Stina

    SvaraRadera