fredag 17 september 2010

Tillbaka i bloggvärlden


Saltviks camping, Grebbestad


Kusinerna Elin, Emma o Rasmus på Astrid Lindgrens värld


Rasmus på Grinsby camping, Årjäng


Hej alla glada...

Ja då var man tillbaka i bloggandet igen...från ett litet sommaruppehåll.
Kände att jag ville vara utan "måsten" i sommar så jag skippade bloggandet ett tag. Det är ju lätt att bloggandet blir ett "måste" när man väl kommer igång.

Jag o min man hade båda en sen semester, så sommaren har gått väldigt fort för oss.
Men vi har hunnit med lite campande iallafall, bla till Vimmerby o Astrid Lindgrens värld, Ullared o lite shopping, o älskade Grebbestad.

Före jag gick på semester fick jag beskedet att jag skulle bli uppsagd på mitt jobb, o det var ju inte nån höjdare förstås.
Men man får ta nya tag o hoppas på det bästa. Det brukar ordna sig!
Jag har ju min hobby o måla möbler så jag får fortsätta med det o hoppas på att det kan ge mig lite extrapengar när man ska leva på a-kassan ett tag.
Har faktist 6 kökssoffor stående i garaget som väntar att få lite färg på sig, så jag hoppas att det fortfarande är efterfrågan på dem.

Min man har också haft det lite osäkert på jobbfronten och visste inte om det företaget han jobbat för skulle va kvar här i Säffle eller ej, så han chansade o sökte ett jobb som elektriker på pappersbruket här i Säffle, och fick beskedet igår att han fick jobbet. Så nu är han nöjd!

Jag har nu varit hemma från jobbet i 14 dagar...först blev jag genomförkyld o när jag börjat friskna till, ja då var det Rasmus tur o bli liggandes. Det har varit en seg förkylning.
Men imorron då ska jag jobba några timmar, o det ska bli riktigt kul. Sen återstår en dag av min uppsägningsperiod...tisdag gör jag sista dagen.Snyft...

Idag har jag tillbringat dagen hos mina föräldrar...och här kokas det äppelmos för fulla muggar. Det luktar så gott! Får bli en liten provsmakning snart...

Lilldrutten fick va hemma från dagis idag också, då han har ätit dåligt den senaste veckan...så nu får han samla nya krafter under helgen.
Imorron efter jobbet ska vi åka till Årjäng o gå på "Mârten" om vädret blir hyfsat vill säga.


Vill med detta önska alla en trevlig helg
så hörs vi snart igen

Kramisar Maria

3 kommentarer:

  1. Hej Maria. Du hittar säkert ett nytt jobb :)
    Önskar er en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Maria, kul att du ä tebaks!!
    Synd dock att du blir av med jobbet....hoppas du hittar något nytt du trivs med...
    ha en fin helg!
    kraam

    SvaraRadera
  3. Kul med lite uppdatering här:) Ja, det blir lätt ett måste med bloggandet, på gott och ont... Hoppas vi snart syns. Kramar

    SvaraRadera