lördag 2 oktober 2010

Lördag med familjen

Igår var jag på röntgen av min fot...så nu är det bara och vänta på besked om de kan se något fel.
Passade på o handla lite mat, när jag ändå var nere istan.
Sen åkte jag hem till mina föräldrar, där jag och Rasmus tog oss en promenad, eller jag gick och Rasmus cyklade rättare sagt. Det var skönt o ta en tur!
Åkte sen hem och grejade lite....tvättade och lagade älggryta med kantareller.Det blev mumsigt!
Efter maten hade vi oss en riktigt lång gosestund med våra nya familjemedlemmar "Lillsnôrt" och "Stampe", de är så goa de små liven.

Mormor o morfar kom på fika vid fem tiden, så då mumsade vi bakelser.

Och kvällen blev en slappar kväll först framför tv:n o Idol, o avslutades i sängen med datorn.

Idag har jag och min kära familj varit till Arvika på mârten.
Svärföräldrarna är på Ingesunds camping och campar över helgen så då åkte vi o hälsa på.
Det var mycket folk, riktigt trångt på många ställen.
Gjorde vi några inköp då??
Jo då...lite grann.
Jag själv handlade ett strykmärke i vintagestil...jättefint, med en flicka på. I en liten fin butik som hette Casalina. Tänkte piffa till nåt örngott framöver.
Rasmus fick en lastbil med ett släp fullt i motorcyklar av sin farmor...och så blev det några karuseller på tivolit så sen var han nöjd!

Väl tillbaka på campingen bjöd svärmor på kålpudding och det smakade ju förstås jättegott efter en mârtenstur.

O nu sitter vi hemma på näset igen...

Imorron blir det nog upptagning av båten och lite "måsten" inför vintern!

Gonatt på er

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Alltid finns det något man MÅSTE göra, suck. Hoppas ni får en fin vecka. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Hoppas det går bra med din fot.
    Ha de gott!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera