söndag 26 september 2010

Mina vackra rosor....




Köpte 20st rosor i fredags...kände att jag behövde ha något uppiggande på köksbordet.
Oj vad jag gjorde rätt i det...jag småmyser varje gång jag går förbi...de är så fina!

Tänk att lite blommor kan lysa upp tillvaron så i det gråa höstvädret.

Idag har jag och min "faster" varit till Ö o B en sväng, handlade det vanliga... lite rengöringsmedel,godis och annat smått o gott.
Det var gôtt o komma ut lite!

Mina älsklingar har grejat vidare med kaninburen, så vi får se om den är blir färdig imorron så vi kan hämta den lilla kraken på tisdag.

Imorron ska jag ner till stan och luncha med mina gamla chef Harriet som har tagit sig en dagstur från Fredrikstad, Norge. Det ska bli kul och träffas, är ju nästan tio månader sen vi sågs sist.

Mina kära svärföräldrar skulle komma ut en sväng imorron och hjälpa oss o lägga stenmur...tur att vi har dem så det händer något här på tomten.
Skulle behöva klippa av gräset också...det är väldigt långt nu...får se vad dagen räcker till.Annars är det ju en dag på tisdag också!Jag har ju tid nu...när jag är arbetslös.

Tänkte komma igång med min kökssoffor på tisdag...har ju sex stycken som står o väntar. Ska fota dem så ni får se hur de ser ut före och sen när de är fixade,det gör mycket med lite omsorg och färg.

Sov så gott

Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Ja tänk vad mycket det gör med blommor! Man blir ju så glad:)
    kul att du tittade in hos mej!
    Ha en bra dag!
    Kram Tessan

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Det blev inte så mycket svamp, men en skön promenad. Vi tillbringade hela dagen ute i trädgården och kom in sent och helt slut i kroppen. Då är det skönt att slå sig ner i soffan med en kopp te och bara mysa. Man värderar det ännu högre då man är lite sliten...

    Jag jobbar i morgon och lyckas inte med att få ihop det med Harriet, men hälsa henne så mycket.

    Kram Britt

    SvaraRadera
  3. Hej Maria. Det är vel typisk att jag skulle bli sjuk nu!!!
    Men vi får ta det en annan gång. Ser du har gjort om bloggen, den är jättefin.
    Vi hörs.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Supersöta rosor. Färska blommor gör en verkligen extra glad...och ger lite vuxenpoäng också:) Hoppas jag får komma ut och kika på dina projekt sofforna, du är så duktig! Så sött av dem att piffa din våffla, dina killar kan de:) Hoppas vi kan ses snart. Kram kram

    SvaraRadera
  5. Va tråkigt Maria att du blivit arbetslös.
    Hoppas att du hittar något nytt snabbt.
    Lite vackra blommor piggar alltid upp.....
    Kraam Therese
    (www.herbretantik.se)

    SvaraRadera