torsdag 7 oktober 2010

2:a grundningen....


Soffa nr.1, slipad och redo för att grundas


Delar av soffa nr.2 med två lager grundfärg.


Två lager grundfärg... jag målade baksidan också.
Oftast är de gjorde för att stå intill en vägg,men i detta fallet var soffan så fin bak att jag målade den där också.Blir ju lättare att möblera med den då.



Idag har jag målat på andra lagret med grundfärg på soffa nr.2.
Kul o se att det går framåt,blir så fräscht med lite vit färg.

Ikväll är det dax för teaterrep...

Ha en skön kväll

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Du är så duktig! Vitt är verkligen fräscht. Nästa gång (om hundra år eller nåt, hihi) vi byter möbler vill jag bara ha vitt vitt vitt:) Hoppas det går bra ikväll.

    SvaraRadera
  2. ååå så härligt vacker din soffa blir. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  3. Så fina din soffor blir !! Du får visa när dom står färdiga på plats !! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  4. Ang. pojken som slog och rev Saga, så visst "hör det till" åldern. Det som gjorde mig så irriterad var hans mamma, att hon knappt sa till honom. Då hade han redan varit på två andra barn under den förmiddagen och det händer allt som oftast med honom. Jag klandrar verkligen inte pojken men definitivt hans mamma som inte sätter några gränser eller talar om för honom vad som är rätt och fel. Sedan att hon bara gick iväg med pojken och lämnade Saga och inte sa ett ljud till mig tyckte jag också var dåligt. Saga fick komma av sig själv och visa, och inte ens då bad de om ursäkt eller verkade bry sig. Ja, det är mina tankar och värderingar det:)

    SvaraRadera