onsdag 6 oktober 2010


Rasmus på cykeltur efter "Krokegata"


Blåklint som fortfarande blommar vackert

Vackra men giftiga svampar




Idag är det verkligen höst på "näset". Usch...blåsigt och grått.
Hösten är fin med alla vackra färger, men den kan också var jobbig pågrund av allt ljus som försvinner.
Det blir kvällen tidigare och tidigare, snart är det mörkt redan vid 4 tiden.*suck*
Men man får tänka positivt och hålla sig sysselsatt på dagarna, så kommer man nog igenom denna hösten också.

Känner av lite höst-depp faktist,det var väl inte bästa tiden och bli arbetslös på...men det är ju inget man kan göra nåt åt tyvärr.
Och så vet man att pengarna kommer o tryta en tid framöver. Dels dröjer det väl en evighet innan a-kassepengarna kommer och sen så börjar Stefan på ett nytt jobb snart, vilket medför sig att han får lägre grundlön än innan.
I slutändan kommer han troligen och tjäna mer än nu, men det dröjer nog några månader. Men vi får hoppas på det bästa!

Vi har bokat en Ålandskryss med Birka Princess den 26 november tillsammans med ett kompispar, så något har vi o se fram emot i höstmörkret. Det ska verkligen bli kul och komma ut på något, det bli så lätt att veckorna bara rullar på utan att man unnar sig något.Men nu som sagt är det dax o roa sig lite!*Ler*

Idag ska jag forsätta slipa färdigt på soffa nr 2, det går sakta men säkert framåt. Så imorron kan jag troligen börja grundmåla, och det ska bli kul.

Jag hoppas bara inte att jag ska bli sjuk igen, men tyvärr känns det som jag har någon "bacillusk" i halsen. Har haft en konstig torrhosta ända sen jag var förkyld förra gången, och nu har jag börjat bli snuvig och slemmig igen. Usch o fy...vill inte!

Nej nu får jag sätta fart och göra något, så jag önskar alla en fin o go
onsdag!

Kram på er

Maria

2 kommentarer:

  1. Nä, det är tråkigt när dom är så. Om jag hade varit gravid hade jag berättat det, tro mig :) Så varför fråga folk om dom är det. Kan man inte vänta tills det syns riktigt, så slipper man fråga så osäkert :( Tråkigt, man mår inte alls bra av det.

    Härligt med en kryssning :) Skulle också vilja åka på det, men det kommer :)

    SvaraRadera
  2. Det gäller att ha lite framför sig att längta efter, det piggar alltid upp.

    Men tänk va mysigt det är att sitta inne och mysa under en filt med levande ljus och titta ut på höstrusken.
    Hösten har också sin charm.

    Ha det gott och njut av dina dagar.

    Kram britt

    SvaraRadera