fredag 23 april 2010

LCHF-Diet...


Igår började med en diet som heter LCHF (LowCarb/High fat), så nu får vi se om det kan skjutsa på mig lite i rätt riktning.
Inte har jag tänkt äta så för evigt men jag o min man vill få en liten kickstart,
så med mångas rekommendationer tänkte vi testa detta!
Så till frukost idag blev det en fransk omelett med ost...kändes lite konstigt, jag som älskar mackor...men det smakade ju bra.

Till lunch blev det en kotlett med grönsallad till...då jag var på besök hos mamma o pappa...fick jag knåpa ihop det som gick.

När "gubben" kommer hem ska vi laga middag...då blir det broccoligratäng med mycket grädde, smör o ost. Och till det blir det stekt kassler med grönsallad till.
Det ska nog gå ner!

Kändes lite jobbigt förut när mina föräldrar o Rasmus satt o fika...med goda bullar o chokladkakor.
O det kändes i göttetarmen!!! Suck!!!


Har tagit en liten promenad...men det var surt ute idag, o så kommer det regnskurar till o från!

Imorron jobbar jag 10-13 i butiken...hoppas på många shoppare!
Kanske har du vägarna förbi...välkommen in!

Ha en skön helg alla goa

KRAM

3 kommentarer:

  1. Hej du, lika roligt varje gång när någon ny hittar till mig och kommenterar. Jag tror att min gubbe och din pappa är jobbarkommpisar, heter han Gunnar? Nu ska jag läsa din blogg från början, lycka till med din nya kost. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Mmmm...
    Får önska lycka till..
    Har själv hållt på med viktväktarna sen i
    slutet av Januari. Går inte fort men de ska de ju egentligen inte göra. Men jag har bara ett par kg kvar nu...Kämpa på, är kanon när de är gjort...Ha en mysig Söndag på jobbet.
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  3. Tack för besöket!
    Jo det är till att kämpa på med vikten...

    Kram
    Maria

    SvaraRadera