tisdag 2 februari 2010

Strömavbrott

Ikväll har vi haft strömavbrott...det var tur att jag var för trött för o gå ner i källaren o måla...usch va mörkt det skulle blivit.
Istället blev jag sittandes o läsa på teaterrepliker i stearinljusets sken.

Det blev inget långvarigt avbrott denna gången och skönt var väl det, det har varit alldeles för mycket strömavbrott i vinter.
Visserligen är det ju mysigt och sitta med levande ljus...men inte flera kvällar i rad. O kallt blir det oxå...

Skulle gärna vilja skaffa en kamin, men kassan tillåter inte det just nu...köpte en torktumlare förra månaden så nu får det sparas lite igen.

Men u va mysigt o värmande det skulle va med en brasa i vardagsrummet...

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du lade till dig som följare hos mig så jag hittade hit! Så har du blivit med blogg också *ler* Det är jätteroligt, så välkommen till denna härliga värld. Jag träffade väl dig en gång när jag var in och hälsade på Rolf och Harriet om inte jag tar helt fel?!
    Vad spännande det låter med butiken. Får ta mig en tur in och hälsa på er framöver......
    Ha en fin dag och - himmel vilken fin soffa, det höll jag nästan på att glömma.......
    Mia

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli kul och blogga lite!
    Vi har ju även en blogg till butiken...så lite känner jag ju till det förut.
    Ja, det stämmer nog att vi träffats!
    Å Ja, det vore får jätteroligt om du kom och hälsa på oss i butiken...vi har gjort om en hel del...och håller ständigt på o förnyar.

    Ja, visst är soffan fin...ska fota den när den blir färdig, så ni får se.

    Ha det så gött
    Kram Maria

    SvaraRadera