lördag 20 februari 2010

Nu är soffan klar...


Ja igår kväll klädde jag färdigt kökssoffan...så nu är den klar!
Nu ligger den ute på annons...så får vi se om nån nappar...hoppas det!

Tänk va fin den blir med en massa fina kuddar i...


Fy katten vilket väder vi har...snön tar aldrig slut.
I Säffle var det kaos idag...var ner och skulle öppna butiken. Och det var snö överallt, de hade inte hunnit ploga så man visste inte vart man skulle parkera.
Jag ställde mig till slut i en snödriva efter gatan och givitvis kom snöplogen och snöade in mig...så det var bara ut och skotta det innan man skulle hem.

Camilla, vår hjälpreda och jag tog tillsammans med chefen beslutet att stänga butiken efter 1,5 timme. Det var inte många ute i snöyran...och jag ville gärna komma hem igen innan "näsvägen" var helt igendriven. Det var inte kul och köra hem...allt var vitt...jättejobbigt!

Men nu sitter jag här hemma i doften av nybakade bullar och har det varmt och skönt...härligt!


3 kommentarer:

  1. Hej Maria. Vilken fin soffa, du är så duktig.
    Nu är jag så trött på snö och vinter, hoppas det blir bättre till veckan. Vi har planer på och komma på fredag.
    7. mars åker vi 2 veckor till Teneriffe, det ska bli så gott.
    trevlig helg till er alla.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Soffan blev jättefin med det tyget. Den blir säkert snart såld. Det är nog säkrast att hålla sig inne i det här vädret.

    Trevlig helg
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej, va kul att hitta till din blogg! Soffan ser jätte fin ut, du är duktig! Tack för samtalet och råden sist vi pratade, nu är jag på g:) Hoppas vi kan höras snart och skvallra lite. Kram kram din kusin

    SvaraRadera