måndag 1 februari 2010

Mina senaste projekt!


Hej på er!
I dag har jag äntligen kommit igång med mina målningsprojekt igen...har blivit ett uppehåll som varit alldeles för långt.
Men tiden går ju så fort, så jag får skylla på det!
Visserligen har jag ju flyttat på min målarverkstad från min snälla fasters garage till min källare...så jag har ju inte bara suttit o latat mig.
Skönt o ha det nära o bra...så slipper man sätta sig i en kall bil för o åka o måla.

Mina projekt för stunden är en gammal kökssoffa, i jättefin modell och en karmstol.
Soffan har jag idag slipat av och grundmålat en gång...karmstolen har jag börjat ta bort alla nubbar o tyget på. Båda ska bli vita med linnetyg.
Det blir så fint ihop och passar in hos alla...dessutom är det tidlöst, tycker jag.

Imorron blir det till att fortsätta...för det ska ju på några lager färg innan det är färdigt.

Ska även måla på jobbet imorron...så nu är jag en riktig målarkludd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar