torsdag 10 februari 2011

Snö snö snö...usch!!!!


Nä nu får det va nog...vill ha vår! Precis när snön börjat smälta bort och man fått lite vårkänslor, ja då kommer det mer snö och så ska det bli kallare också! Usch!!!

När jag skrev sist så nämnde jag att jag gått med i Viktklubb och att jag börjat min viktresa. Det har gått bra, jag har minskat 5,4kg på 4 veckor och midjemåttet har minskat med 5cm. Så jag kör vidare...

Har börjat träna innebandy 2ggr i veckan + att jag försöker promenera 30-45min, 4-5ggr i veckan. Så det har gett resultat hittils och det är ju peppande!

Innebandyn är verkligen jättekul...vi är ca 14 tjejer som träffas måndagar o onsdagar i gympahallen härute på näset. Vi spelar för skoj skull och det är SÅ kul o få känna gemenskapen samtidigt som det är en väldigt bra o effektiv träning för både kropp o själ!

Känner mig lite stel ikroppen idag efter träningen igår och dessutom fick man ju ge sig ut o skotta snö idag också. Höll på i 2 timmar. De enda positiva med det var ju att man förbränner mycket kalorier. Så nu kan jag unna mig en liten chokladbit idag.

Skulle ha varit på teaterrep idag men det blev inställt dels pågrund av väglaget och dels pågrund av sjukdom. Så nu får man öva lite mer hemma istället.


Igår var Rasmus till frisören för 1:a gången.
Jo då...han har klippt sig tidigare, men det har jag själv fixat. Men nu tyckte vi det, att han börjar bli så stor kille (snart 6 år) så det var dax o få tuffa till sig lite. Han fick bestämma själv hur han skulle ha och det var tuppkam som gällde.
O så färg i håret förstås, grönt o blått blev det!(Som ni kan se på bilden)
Så tuff så!!!

Nä nu ska vi laga mat...kycklingsoppa med nudlar, det blir mums det!

Ha en fortsatt bra vecka

KRAM Maria

3 kommentarer:

  1. Grattis till minskningen!
    Ha nu en skön lördagkväll och lycka till i fortsättningen!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  2. Vilket väder vi fick! Det var ju nästan vår innan. Så mycket snö det kom och nu är det kallt också.

    Vad kul att din viktminskning går så bra!

    Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej hoppas alllt är bra =) Glömmer bort att du har´en blogg får ta mig i kragen och kolla in på den oftare... Kul att de går bra med vikten.. Vi ska ta oss i kragen här hemma oxå har vi sagt =) beach 2011 here we com ;) Många kramar från lilla Ann-Charlotte

    SvaraRadera