fredag 17 december 2010

Trött efter dåligt med sömn


Gammalt kort på Rasmus från 2005



Rasmus klagade redan i förrgår att det slog lock för ena örat, och då han haft både öroninflammation så blir man ju lite extra observant. Under kvällen igår började han klaga mer o mer på att det gjorde ont i vänstra örat. Så när han skulle sova så hade han så ont så han grät...stackarn! Han fick nässpray och alvedon och somnade till slut.
Men vaknade igen efter ca 1,5 timme. Han fick då komma upp o sitta i soffan med oss en stund, sen gick vi o lade oss allihop i våran säng. Men han hade jätteont så jag ringde rådgivningen, men de sa att det fanns inget mer att göra utan vi fick vänta till morrondagen och ringa till vårdcentralen. Jag gav honom en alvedon till vid 2 tiden och då somnade han igen o sov till 8.

Jag ringde vårdcentralen och fick en tid kl 10.15.
Vi fick träffa en jättebra doktor, helt underbar med Rasmus. Så han skrev vi upp som Rasmus familjeläkare.
Han bekräftade att Rasmus hade öroninflammation och även eksem i hörselgången, så det blev en kur på penicillin i 5 dagar o salva i 3 dagar.

Nu ligger han nerbäddad i sin säng och myser till Toy Story 2. Han har inte fått i sig nåt o äta än idag...har kräks upp en massa slem... men jag hoppas att han piggnar till snart. För det är jobbigt o se sina barn sjuka!

Jag ska försöka baka lite matbröd idag och ev göra lite julgodis...får se vad jag orkar med...är själv lite trött blev lite dåligt med sömn inatt även för mig.

Ha en fin dag alla goa vänner

Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Tråkigt att Rasmus är sjuk, hoppas det snart går över. Jättegulligt kort på honom. Hoppas ni får en härlig Jul.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  2. Stackare, hoppas han kryar på sig snart. Måste göra superont, aj aj.
    Det är superkul att Kidelin går bra men fortfarande nervöst och speciellt nu inför vår/sommarsäsongen som vi aldrig provat på. Hoppas vi kan ses snart. KRam kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni piggnat till nu. Vi önskar en riktigt God Jul. Kramar från oss.

    SvaraRadera
  4. Hejsan, sugen på att delta i min Pyssel tävling?
    Här har du länken:

    http://kortochsont.blogg.se/2010/december/tavling.html#comment , besök gärna mina andra bloggar:

    Http://Batoulfoto.blogg.se och Http://battdesign.blogg.se ! , Ha en skön jul!

    SvaraRadera
  5. God fortsättning!

    Då var det dags för en ny tävling hos mig. Hitta på ett namn för en del av min verksamhet och du kan förutom äran även vinna fina priser..

    Välkommen att kika in!
    Kram
    /Lina

    SvaraRadera